6.oktober - fullmåne
Prøvde å
lage det så likt som mulig det mest vellykkede brødet. Lagde en dobbel porsjon
starter, tenkte kanskje det ville sette ekstra fart på heveprosessen. Sto over
natta. Lagde ferdig deigen og satte den i kjelleren. Knadde ut brødet i 7 tida,
prøvde å få det fast, men det este likevel mye utover da det hevet. Lot det
heve på benken en time, og satte det over på varm steinplate uten noe maismel
under. Kuttet spor på toppen. Stekte på 220 i ca. 45 min, midt i ovnen.
Brødet ble
godt, men hevet litt for dårlig og ble fort tørt og kjedelig.


Kommentarer
Legg inn en kommentar