6.oktober - fullmåne



Prøvde å lage det så likt som mulig det mest vellykkede brødet. Lagde en dobbel porsjon starter, tenkte kanskje det ville sette ekstra fart på heveprosessen. Sto over natta. Lagde ferdig deigen og satte den i kjelleren. Knadde ut brødet i 7 tida, prøvde å få det fast, men det este likevel mye utover da det hevet. Lot det heve på benken en time, og satte det over på varm steinplate uten noe maismel under. Kuttet spor på toppen. Stekte på 220 i ca. 45 min, midt i ovnen.
Brødet ble godt, men hevet litt for dårlig og ble fort tørt og kjedelig. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

8.oktober - nemåne (94%)

Sammenligne mel